Skip to main content

Prof. dr. Marko Noč: "Zeblo me je..."

Tekstovna vsebina prispevka

Namen oddaje Tarča: Dobavitelji v zdravstvu, je bil prikaz stanja na področju dobave medicinskih pripomočkov ter zdravil in možne rešitve. Dr. Marko Noč je v oddaji predstavil predlog skupine zdravstvo.si, ki bi s sprejetjem lahko uredila preplačila pri nabavi medicinske opreme in zdravil.

Objavljamo novinarsko vprašanje g. Aleksandra Lukiča na temo oddaje Tarča in odgovore prof.dr.Marka Noča:

Aleksander Lukič, DELO:

Spoštovani, v nedavni oddaji Tarča se je izpred UKC Ljubljana oglašal zdravnik Marko Noč. Tema v Tarči je bila korupcija v zdravstvu, gospod Noč pa se je med oddajo pred kamero postavil v jopiču, na katerem je odtisnjen zapis Medis. Ali lahko gospod Noč pojasni, kako in kdaj je prišel do Medisove jakne? Jo je prejel v zasebnem času, so mu ju dostavili v službo ali jo je prejel kako drugače? Zakaj jo je prejel? Če jo je kupil, kje jih prodajajo in koliko je odštel zanjo?

 

Marko Noč:

Spoštovani, zahvaljujem se vam za vprašanja v zvezi z mojim nastopom na Tarči 23.9.2021, ki se nanašajo na moj jopičem, na katerem je bil napis podjetja “Medis”.

Jakno (termoflis) sem verjetno pred več kot 10 leti prejel od podjetja Medis kot poslovno ali novoletno darilo. Ne spomnim pa se kje, kdaj in ob kakšni priliki. Podatke lahko preverite pri podjetju Medis, ki jih verjetno še hrani. Naj v zvezi s tem povem, da je bil v tistem obdobju običaj, da je medicinsko osebje dobivalo majce ali jakne z napisi podjetij. 

 

Aleksander Lukič, DELO:
Ali gospod Noč tudi zasebno posluje z Medisom? Če ja, v kakšnem obsegu (izraženo v evrih), če ni skrivnost, in kakšne storitve za njih opravlja?

 

Marko Noč:

Z podjetjem Medis nisem nikoli imel nobenega poslovnega odnosa. Bolj natančno, to podjetje mi ni sponzoriralo nobenega izobraževanja, nikoli nisem predaval za njih za honorar, in nikoli nisem bil član nobene strokovne ali razpisne komisije UKC Ljubljana, ki je odločala o nabavi njihovih produktov. Omenjene podatke lahko preverite pri UKC Ljubljana in podjetju Medis. 

 

Aleksander Lukič, DELO:

Ali gospod Noč ali UKC Ljubljana razpolaga s podatkom: kakšna je vrednost te jakne?

 

Marko Noč:

Točne vrednosti te jakne ne vem. Po mojem mnenju vrednost ne presega zgornje dovoljene vrednosti za poslovno darilo. Vas pa vabim, da se oglasite pri meni, jakno vzamete in pridobite neodvisno oceno njene vrednosti. 

 

 

Aleksander Lukič, DELO:
Ali morajo zdravniki in drugo zdravstveno osebje prejem daril s strani farmacevtskih družb (in drugih seveda) prijaviti delodajalcu? Če ja, v kakšnem primeru? Če ne, zakaj ne?

 

Marko Noč:

Natančnih navodil s strani UKC ne poznam. Sicer pa daril, ki bi presegala zgornjo vrednost za poslovno darilo, ne dobivam.  

 

Aleksander Lukič, DELO:
Kako v UKC Ljubljana preprečujete, da bi farmacevti in druga podjetja z darili (v kakršnikoli obliki) vplivali na zdravnike, da bi denimo predpisovali njihova zdravila in pri operacijah denimo uporabljali njihove izdelke?

 

Marko Noč:

To je vprašanje za UKC Ljubljana. Zase lahko rečem, da medicinskih produktov nikoli nisem izbiral pod vplivom farmacevtskih podjetij/distributerjev ampak le strokovno glede potrebe konkretnega bolnika. 

Hvala vam za priložnost, da sem lahko pojasnil ta neljub zaplet. Tarča je potekala od 20.00-21:00, in pred UKC, kjer je bilo javljanje, je bilo dokaj mraz in zato sem oblekel to jakno, ki jo imam sicer v dežurstvih, če me zebe. 

Moram povedati in upam, da mi verjamete, da sem omenjen napis prvič videl šele potem, ko so me o tem po oddaji obvestili prijatelji in znanci. Zavedam se, da je bilo moje ravnanje neprofesionalno, a kot sem pojasnil, konflikta interesov s podjetjem “Medis” nimam. 

Žal mi je tudi, da je prav ta napis nekatere odvrnil od glavne vsebine “Tarče”, preplačil pri nabavi medicinske opreme in zdravil v zdravstvu, ki je za slovenske davkoplačevalce in bolnike bistveno bolj pomembna kot moja nesrečna “Medis” jakna.

tarca

1. Bolnik ima pravico do svobodne izbire zdravnika.
2. Javni zdravstveni zavodi z zasebnimi konkurirajo na trgu zdravstvenih storitev.
3. Bolnik ima pravico do kakovostne in pravočasne obravnave.

Pridruži se